Vienatvė

Pagaliau atsivėrė. Papasakojo apie vaikystę, apie sesę Marija, apie despotą tėvą, apie pirmąją cigaretę, apie bulių kautynes, apie pirmąją meilę ir vaikiną, kurį išdulkino dar besimokydamas mokykloje, apie Segovia, apie architektūros studijas, apie pirmąsias muštynes, apie pirmus metus Londone ir kad dirbo eskortu, apie senyvas moteris, kurių putes teko laižyti, apie inžinieriaus darbą Harrods, apie keliones po Europą ir t.t.

…apie tai, kad jis bijo įsipareigoti, ir kad regis, norėtų įsipareigoti man.

Klausiausi ir skendau jo akyse, grimzdau gilyn, kapsčiausi rankomis, pasispirdama kojomis į viršų, kvėpiau oro gurkšnius, bet apėmusi panika traukė gilyn į dugną. Ir jei ne kalbos apie rimtesnius santykius, ten mane ir būtų radę, turbūt ne kas kitas, o jo okulistė. Jis paklaustų: tai reik akinių, ar ne? Ji nežymiai pakraipytų galvą ir pasakytų: viskas lyg ir tvarkoj, tik jūsų akių dugne jauna moteris. Jis atsikvėptų ir tartų: prisidžiazavo.

Tarp Julio ir manęs nėra nieko bendra, tik lova ir tai, tik savaitgaliais. Pripratau būti viena ir nebegebu būti su kitu. Paprasčiausiai nebematau kito, tik savo atvaizdą. Jei tas atvaizdas ryškesnis- į tą kitą žiūrėti- maloniau, maivaisi tarsi prieš veidrodį. Kito būtis šalia pakeliama tik keliais atvejais, jei tas kitas yra kažkurios srities profesionalas ir dirba savo darbą keli pavyzdžiai: pardavėjas, kirpėjas, kepėjas, siuvėjas, batsiuvys, šeimos gydytojas, dantistas, veterinaras ir pan. Gal dar kunigas, aktorius, operos solistas, muzikantas, šokėjas ir kiti, kurie pakylėja dvasiškai, tarp jų ir Julio.

Toks vyras, kaip laukinis šuo ir jo nevalia pririšti prie budos. Jo meilė gyvenimui užkrečia. Jis nepriklausomas, jis spontaniškas, jis galantiškas, jis įžvalgus, jis charizmatiškas, jam ilgai stovi, jo pimpalas padoraus dydžio ir jis nesibodėja palaižyti.

  • I liked your text: do you do dates, or is it only one night stands? – cituoja kažkada nusiųstą žinutę.
  • Do you do dates?
  • … – kam jis dabar viską gadina?
  • I think you should go.

Nuo čia tik vienas kelias- tiesiai į sudaužytų širdžių viešbutį. Aš įsimylėjusi į meilę, jis – įsimylėjęs į meilę, visi mes – įsimylėję į meilę: Coffee Lovers, Meat Lovers pub, Loving Hut, One Love Carribean restaurant, Love magazine, I want to know what love is by Foreigner, Take on me by A-ha, Love Actually, Regular Lovers, True Romanc, Kiss in St Petersburg by Leonid Afremov, Taj Mahal, Boldt Castel on Heart Island, advertising agency Love, Love doesn’t need many ingredients, nor do we – Häagen-Dazs, j’adore dior ir t.t.

O tada vien meilė nebetenkina, kaip nebetenkina partneris, nes jis nėra nepilnametė paauglė dulkinama per užpakalį matematikos mokytojo, nes neatliko namų darbų, nes jis nėra masažistas su pasimėgavimu laižantis klientės tarpukojį, nes jis nėra nuobodžiaujanti namų šeimininkė užtikta meistro.

Tarsi nori mylėti(is), tačiau kažko trūksta.

  • Kodėl nenori pabandyti? – klausia jau stovėdamas tarpdury, apšviestas raudonos šviesos, kaip prostitutė.
  • Nes žinau, kad ir tau, ir man, tai anksčiau ar vėliau nusibos. Sugadinti mes, žinom, kad yra daugiau, nei tiesiog mudu.
  • Bet kartais gera žinoti, kad tavęs kažkas laukia, – gal skaitė Anna Gavalda‘os novelių rinkinį?
  • Tai gerai, lauksiu, o dabar bėk… – sakau, tokia tonacija, tarsi varyčiau nuo savęs priklydusį šunį.

Tegul laksto. Vienaip ar kitaip lakstys, arba norės palakstyt ir myžčios visur iš streso. Svarbu, kad palakstęs rastų namus.

Advertisements

Published by

Marija

"Lengva būtų visa tai pavadinti literatūriniu nudizmu, jei Marijos Djačenko kūryboje nebudėtų skaudus jautrumas tiems, kuriems atrodo, jog savo egzistenciją įmanoma pabrėžti ir susinaikinimu." - ROBERTAS KETURAKIS “It would be easy to call Marija Djačenko’s oeuvre literary nudism, if not the painful sensitivity to those who feel that their existence may be stressed by self destruction.” – ROBERTAS KETURAKIS